Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Live your myth in Greece: The true experience
























Δημοσιεύτηκε στο LEFT.gr στις 03/09/2012

Το βίντεο που ακολουθεί είναι μια δουλειά του Άγγελου Καλοδούκα, ο οποίος τράβηξε φωτογραφίες της νυχτερινής Αθήνας τον Αύγουστο υπό τον τίτλο, Live your myth in Greece: the true experience. Πρόκειται για την εργασία ενός μηνός.



Φωτογραφίες από την Αθήνα τον Αύγουστο.

Η αρχική ιδέα μου ήταν να δημιουργήσω ένα μικρό φωτογραφικό χρονικό της αυγουστιάτικης νυχτερινής Αθήνας. Η πόλη, τα αρχαία «αξιοθέατά» της, οι άστεγοι, οι τουρίστες, τα σουβλατζίδικα στο Μοναστηράκι, τα μαγαζιά με τουριστικά σουβενίρ, οι ατέλειωτες ουρές από (άδεια) ταξί που μοιάζουν να βρίσκονται σε αιώνια αναμονή πελατών.

Την πλειοψηφία των φωτογραφιών τις τράβηξα μετά τις 12 τα μεσάνυκτα. Οι δρόμοι της Αθήνας τις πρώτες πρωινές ώρες μετατρέπονται σε υπαίθριο ξενοδοχείο –ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός αστέγων κοιμάται στα πεζοδρόμια. Ένας άστεγος στη στάση λεωφορείων στην αρχή της Φιλελλήνων, κάθε φορά που περνούσα, «μαύρα μεσάνυχτα», κοιμόταν ακριβώς στο ίδιο σημείο. Στη ρίζα ενός σήματος της τροχαίας, δίπλα σε μια κολώνα. Κατάχαμα, χωρίς το χαρτόνι που χρησιμοποιούν συνήθως οι άστεγοι ως «στρώμα», ακριβώς στο ίδιο σημείο, χωρίς καμιά παρέκκλιση. Ψευδαίσθηση «κρεβατιού», προσομοίωση «ασφάλειας»; Μετά από κάποιες μέρες τον έχασα, δεν τον είδα ξανά…

Η Αθήνα τη νύχτα αποκαλύπτει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την πιο σκοτεινή της πλευρά: τη θλιβερή πρωτεύουσα μιας χώρας όπου διαρκώς και περισσότεροι άνθρωποι χάνουν τα πάντα: τη δουλειά τους, την ελπίδα, την αξιοπρέπειά τους.
Το φωτορεπορτάζ της νυχτερινής Αθήνας απέχει πολύ από το να είναι πλήρες. Δυο πράγματα εμφανώς απουσιάζουν. Κάθε νύχτα η Αθήνα θυμίζει κατεχόμενη πόλη. Διμοιρίες βλοσυρών,  απειλητικών, πάνοπλων μπάτσων βρίσκονται σε «στρατηγικά» σημεία της πόλης (τα Εξάρχεια βρίσκονται υπό μόνιμη περικύκλωση). Μοτοσικλετιστές της ΔΙΑΣ, «καουμπόιδες» της νύχτας, κοιτάζουν απειλητικά και καχύποπτα οτιδήποτε τους πλησιάζει, περνούν σχεδόν πάντοτε με κόκκινο τα φανάρια, πηγαίνουν αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας. Γιατί; Είναι και αυτό μέρος της επίδειξης εκφοβισμού. Ο νόμος είναι οι μπάτσοι αυτοπροσώπως, ερμηνεύεται και παραβιάζεται από τους ίδιους κατά το δοκούν. Και, φυσικά, από το φωτογραφικό ρεπορτάζ της Αθήνας λείπουν οι συμμορίες της Χρυσής Αυγής που επιτίθενται σε μετανάστες. Απουσιάζουν οι φωτογραφίες αυτών των δυο αλληλοτροφοδοτούμενων «ομάδων» για ένα πολύ απλό λόγο: είναι οι πλέον επικίνδυνες πληθυσμιακές ομάδες για φωτογράφιση. 


Το κείμενο είναι του Άγγελου Καλοδούκα.

3 σχόλια:

  1. Ωραίες οι φωτο. Διαβάστε τώρα τις θέσεις του Καλοδούκα για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων, την ίδια στιγμή που ο ελληνικός λαός ματώνει για να εξοφλεί τα δάνεια στη γερμανοκρατούμενη Ε.Ε.

    http://www.aformi.gr/2011/02/%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA/

    Το left.gr ως επίσημο όργανο του ΣΥΡΙΖΑ τι λέει για αυτό; Κάνει και διαφήμιση στο blog aformi για να διαβάζει ο κόσμος αυτές τις απόψεις μέσα από συριζαϊικο blog.

    162 δις χωρίς τους τόκους μας χρωστά η Γερμανία! Με τους τόκους είναι όσο το χρέος μας!

    Αηδία πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το συγκεκριμένο άρθρο του Άγγελου Καλοδούκα στο οποίο μας παραπέμπει το σχόλιό σας, το θεωρούμε μνημείο της θεωρητικής ανεπάρκειας του συγγραφέα του.

      Είναι γνωστές οι απόψεις του ρεύματος που αντιπροσωπεύει, ενός ιδεολογικού σκοταδισμού όπου ο Διεθνισμός γίνεται - διεστραμμένα - αντιληπτός ως ταύτιση με τον επιθετικό εθνικισμό του "αντιπάλου".

      Το σοβαρότερο ωστόσο ζήτημα με το παραπάνω άρθρο δεν βρίσκεται στις απόψεις του συγγραφέα του (ο οποίος φυσικά αναλαμβάνει και ενυπόγραφα την ευθύνη τους) με τις οποίες μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί.

      Το σοβαρό είναι πως η όλη δομή του άρθρου μετέρχεται των τεχνικών της προπαγάνδας και όχι της θεωρητικής ανάλυσης όπως προσπαθεί να εμφανίσει ο συντάκτης του.

      Παραθέτοντας εξωϊστορικά αποσπάσματα διαφόρων "αυθεντιών" - "ιερών τεράτων" της σκέψης π.χ. Λένιν και Τρόσκι, λησμονώντας - σκόπιμα - να εντάξει τις απόψεις αυτές στο ευρωπαϊκό επανασταστατικό σχέδιο του Λένιν, Αντιπαραβάλλοντας σε αυτό το προπολεμικό - επαναστατικό σχέδιο του Λένιν, την μεταπολεμική Σταλινική στρατηγική καταλήστευσης και εκμετάλευσης των υποτελών, στην Κρατικο-Καπιταλιστική ΕΣΣΔ, χωρών του πρώην "ανατολικού μπλόκ", και τέλος χρησιμοποιώντας το προγαγανδιστικό τρίκ του αντιπερισπασμού, με την παράθεση των εγκλημάτων του ελληνικού καπιταλισμού απέναντι σε άλλες εθνότητας ή καλύτερα κοινότητες και λαούς θα λέγαμε εμείς για να συμψηφίσει στη σκέψη των αναγνωστών τα εγκλήματα.

      Λες και τα διεθνή εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας συμφηφίζονται και αφαιρούνται αντί να προστίθενται, και λες και η ελληνική αριστερά θα ήταν αντίθετη σε όποιες επανορθώσεις γίνονταν απαιτητές από λαούς που με ευθύνες των κυβερνήσεων του κεφαλαίου διαπράχθηκαν από το "επίσημο ελληνικό κράτος".

      Με αυτές τις απόψεις θα συνομιλούμε και θα εξακολουθήσουμε να διαφωνούμε, κείμενα ωστόσο προπαγανδιστικά και σκοταδιστικά σαν το παραπάνω που αναφέρεις δεν προσφέρουν στην συζήτηση αυτή όπως εμείς την εννοούμε.

      Στα πογκρόμ κάθε είδους είμαστε πάντως απόλυτα αντίθετοι ακόμα κι αν ο αντίπαλος τα επιλέγει σαν μέθοδο κυριαρχίας γιατί υπερασπίζουμε τη θέση πως τα μέσα που χρησιμοποιείς σε οδηγούν στο στόχο τους με το ίδιο το περιεχόμενό τους.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την εξαιρετική απάντηση. Δείτε τη σημερινή ανάρτηση σε μένα. Η Dailymail έχει άρθρο για τις γερμανικές αποζημιώσεις, άρθρο που τουλάχιστον δείχνει πως αυτή η υπόθεση λειτουργεί, αν μη τι άλλο, ως ψυχολογική πίεση στη Γερμανία - κυβέρνηση και λαό - ώστε να δημιουργεί σκεπτικισμό για την ακολουθούμενη πολιτική προς την Ελλάδα.

      http://kerasiakrinoi.blogspot.gr/2012/09/dailymail.html

      Διαγραφή