Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

«ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ» Ένα διαφημιστικό προϊόν κυνισμού, με τα σύμβολα του χρήματος και την αισθητική των ΝΑΖΙ




























Το διαφημιστικό προϊόν Σταύρος Θεοδωράκης και το Νεοφιλελεύθερο - Φασιστικό μόρφωμα "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" είναι το πρώτο παράδειγμα αμιγώς διαφημιστικής κατασκευής ενός δήθεν πολιτικού κόμματος.

Ο απόλυτος θρίαμβος του φασισμού της αγοράς και της αδιαμφισβήτητης επιβεβαίωσης της απόλυτης σύμφυσης των δυνάμεων του χρήματος της διαφήμισης και των Μέσων Μαζικού Ελέγχου της συνείδησης της ελληνικής κοινωνίας.

Σαν απόλυτα διαφημιστικό προϊόν, το ποτάμι αποτελεί ένα πείραμα μεγάλης κλίμακας για τις δυνατότητες της ολοκληρωτικής κατάληψης της πολιτείας από τις δυνάμεις της αγοράς. Επιχειρηματίες "χωρίς (πολιτικούς) μεσάζοντες" δηλαδή, όπως λέγαμε και σε προηγούμενη ανάρτησή μας την περίοδο των ευρωεκλογών "Σταύρος Θεοδωράκης : Επίδοξος επιβήτορας και εχθρός της δημοκρατίας" Ή έστω με "πρωταγωνιστές" κατασκευασμένες περσόνες - κονφερασιέ τύπου Σταύρου Θεοδωράκη.


Οι τεχνικές λοιπόν της διαφήμισης βρίσκουν στην περίπτωση του πλυντηρίου - συγγνώμη - ποταμιού το απόλυτο πεδίο εφαρμογής. Τη χρήση της αναλογίας, τη σύμφυση ευχάριστων καθησυχαστικών συναισθημάτων και συμβόλων σιγουριάς και δύναμης, τη χρήση σχημάτων και χρωμάτων με στόχο τις υποσυνείδητες προβολές, την ενεργοποίηση των εξαρτημένων αντανακλαστικών του καταναλωτή.

Αυτό είναι το ακριβές σύμβολο του νεοφιλελεύθερου προϊόντος του Σταύρου Θεοδωράκη. Το σύμβολο της δύναμης του χρήματος. Η διαφήμιση όμως πρέπει να το συνδυάσει και με το target group στο οποίο απευθύνεται, τους διασωθέντες της κρίσης, τους οπαδούς του life style και της καλοπέρασης στους οποίους έχει αφιερώσει εξάλλου τη δράση του ο Σταύρος Θεοδωράκης από τότε που ήταν διευθυντής σύνταξης του περιοδικού ΚΛΙΚ (1999) . (περισσότερα για τον Σταύρο Θεοδωράκη στο HOT DOC τεύχος 52)

Κι αυτό είναι το γραφιστικό ανάλογο του αρχικού συμβόλου του ΕΥΡΩ που συμπεριλαμβάνει επίσης την ανεμελιά και την καλοπέραση του target group των διασωθέντων στο οποίο απευθύνεται ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Η σύνθεση των δύο παραπάνω μας δίνει και το τελικό σύμβολο του διαφημιστικού προϊόντος "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" το οποίο αν το αναλύσεις απλώς οπτικά χωρίς την παραπάνω (υποσυνείδητη κατά βάση) αναλογία του, δεν θυμίζει καθόλου ποτάμι αλλά μάλλον αγωγό λυμάτων.


Την ίδια ακριβώς αυστηρά διαφημιστική στρατηγική διακρίνει κανείς σε όλες τις κινήσεις του κόμματος - προϊόντος που επινόησαν οι διαφημιστές και στο οποίο "πρωταγωνιστεί" ο Σταύρος Θεοδωράκης.
"Τασάκια στις παραλίες της Αττικής θα μοιράσει τοΣαββατοκύριακο Το Ποτάμι" διαβάζουμε στο site της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ στις 18.7.2014 . 


Την ίδια ώρα που η συγκυβέρνηση του ΣαμαροΒενιζέλου προωθεί την νομοθετική κατάργηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης προστασίας των αιγιαλών και της παραλίας και την πλήρη καταπάτηση και καταστροφή των ακτών από μεγαλοξενοδόχους και ιδιώτες καταπατητές ο ακούραστος Σταύρος αλωνίζει τις παραλίες μοιράζοντας χάρτινα τασάκια για να μην καταστρέφουν οι καπνιστές την παραλία. 

Η διαφημιστική δε καμπάνια και η δυσανάλογα μεγάλη προβολή της ήταν ένας πρωτοφανής αντιπερισπασμός απέναντι στη δημοσιότητα που αντίθετα δεν δόθηκε για τα σχέδια εκποίησης και καταπάτησης του αιγιαλού που μεθόδευε την ίδια ώρα η συγκυβέρνηση.

Φτάνοντας στις Βουλευτικές εκλογές του Γενάρη του 2015 και έχοντας ήδη καταστεί το διαφημιστικό πείραμα "ΠΟΤΑΜΙ" πολιτικό κόμμα που έχει ήδη εκλέξει δύο ευρωβουλευτές και επιθυμώντας να καταστεί ρυθμιστικός παράγοντας διεμβολίζοντας το πολιτικό σύστημα από τα αριστερά έως τους ΝΑΖΙ τα διαφημιστικά κόλπα του Θεοδωράκη χοντραίνουν άσχημα.

 Τί σας θυμίζει η αισθητική αυτής της αφίσσας που λειτούργησε και σαν υπόδειγμα γιά άλλα μέλη του ποταμιού στις ανοιχτές συγκεντρώσεις που οργάνωναν την προεκλογική περίοδο με τον τίτλο "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΦΟΥΣΚΩΝΕΙ";

Αυτό; 
Μήπως αυτό;



Ή Μήπως αυτό;

Αποκορύφωμα αναλγησίας κυνισμού και προσβολή κάθε είδους ανθρώπινης αξιοπρέπειας αποτέλεσε μέχρι στιγμής (γιατί κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ως που μπορεί να φτάσει η διαστροφή) η τελευταία παρουσίαση των θέσεων του ποταμιού στη Θεσσαλονίκη όπου πίσω από τον αφέντη Σταύρο υπήρχαν επί σκηνής κολημμένα στο πανό εκτεθειμένα στο παζάρι ζωντανά ανδρείκελα, ανθρώπινες γλάστρες, θιλιβερό ντεκόρ από καμιά ντουζίνα γυναικόπαιδα και λίγα αγόρια ακόμα και πολύ μικρής ηλικίας, τα οποία ενίοτε ξεψυχισμένα χειροκροτούσαν και υπέμεναν το βασανιστήριο της ορθοστασίας με αποτέλεσμα να καταρρεύσει (όπως ήταν φυσικό) κάποια στιγμή μια κοπέλα.

Η ΝΕΡΙΤ που κάλυπτε την σαδιστική παράσταση Θεοδωράκη έκανε όμως το θαύμα της και έκρυψε το συμβάν στρέφοντας με αληθινό επαγγελματισμό το πλάνο της κάμερας προς το καθήμενο πλήθος το οποίο ανάλγητο, όσο και ο κονφερασιέ, παρακολουθούσε το συμβάν της λιποθυμίας ατάραχο συνεχίζοντας να ακούει τα λογοπαίγνια του Σταύρου Θεοδωράκη για το συμβάν όπου κατά τον αδίστακτο αυτόν τύπο "δεν υπήρχε - όπως χαρακτηριστικά είπε - αρκετό νερό (για να δοθεί στην ημιλιπόθυμη κοπέλα να πιεί) γιατί όλο το νερό έχει πέσει στο ποτάμι!"

Όλα σε ζωντανή μετάδοση, με τον πολύ Μπουτάρη στην πρώτη σειρά και με ένα θέατρο κατάμεστο σε αποχαυνωμένους ηλίθιους με γεμάτο πορτοφόλι και δικαίωμα ψήφου.

Διαβάστε επίσης:



«ΒΟΜΒΕΣ» ΚΟΥΡΕΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΤΑΥΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου