Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Χρυσή Αυγή δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν

























Δημοσιεύτηκε στο blog //ΠαραλληλοΓράφος// στις 12.9.2012
Επισκευθείτε την αρχική δημοσίευση εδώ και διαβάστε τα εξαιρετικά σχόλια των αναγνωστών.  

 by

Το φαντασιακό ξύλο της ημέρας

Διαβάζοντας νέα σήμερα το πρωί, είδα αρκετούς χρήστες του twitter να κοινοποιούν δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία γιατρός σε νοσοκομείο του Ρίου ζήτησε φακελάκι 2500 ευρώ προκειμένου να χειρουργήσει ασθενή. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, αποτέλεσμα της ενόχλησης των γονιών ήταν να καλέσουν τη Χρυσή Αυγή, η οποία έδειρε το γιατρό και έφυγε ανενόχλητη από το νοσοκομείο.

Παρά τον καταδικαστικό τόνο των περισσότερων δημοσιευμάτων και τη δεδομένη καλή πρόθεση των ανθρώπων που ακολουθώ στο twitter να καταγγείλουν μία ακόμα φασιστική πράξη της νεοναζιστικής οργάνωσης*, αναρωτήθηκα αν η αναπαραγωγή τέτοιων ιστοριών κάνει κάτι άλλο από το να διαφημίζει τη Χρυσή Αυγή και μάλιστα πολύ θετικά. Είναι πια νομίζω προφανές ότι μια μερίδα συμπολιτών μας, βίαια φτωχοποιημένη, αποκτηνωμένη από την οικονομική βαρβαρότητα των καιρών και ενίοτε αντιμέτωπη με τις συνέπειες των συνθηκών ανθρωπιστικής κρίσης και γκετοποίησης στις πόλεις όπου ζουν, αντιλαμβάνονται τέτοιες ενέργειες σαν κοινωνικό έργο. Δεν έχω καμία διάθεση να αναζητήσω ελαφρυντικά για συμπολίτες μας που έχουν καταπιεί αμάσητο το ρατσιστικό αφήγημα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Η Ελλάδα βάσισε μεγάλο κομμάτι της οικονομικής ανάπτυξης των προηγούμενων ετών στην εκμετάλλευση των -βολικά ημιπαράνομων, για να παραμένουν στη χώρα μεν, χωρίς να είναι σε θέση να διεκδικήσουν οτιδήποτε δε- μεταναστών αλλά σε συνθήκες ύφεσης και εντεινόμενης φτώχειας και ανεργίας, οι ίδιοι άνθρωποι που σχεδίασαν αυτό το αναπτυξιακό μοντέλο, θεωρούν τους μετανάστες σκουπίδια, ή, οριακά πιο κομψά, εισβολείς. Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι η μερίδα των συντηρητικών πολιτών που δεν ήθελαν μεν νέα μνημόνια και πολιτική λιτότητας, αλλά ούτε να ρισκάρουν την έξοδο από το ευρώ και να χάσουν ένα κομμάτι των καταθέσεών τους, θέλησαν πολύ να πιστέψουν τα προεκλογικά λόγια του Σαμαρά. Ακόμα κι αν τον ψήφισαν με μισή καρδιά και έχοντας μεγάλες αμφιβολίες για την ειλικρίνειά του, αυτοί οι φοβικοί άνθρωποι που έδωσαν την εξουσία στον πολιτευτή της νεοφιλελεύθερης ακροδεξιάς που τα μμε παρουσίαζαν σαν αντιμνημονιακή για 2-3 χρόνια, δεν πρόκειται να στραφούν αριστερότερα αφού δεν το έχουν κάνει μέχρι τώρα. Νομίζω ότι το μόνο που τους μένει μετά την αναπόφευκτη απογοήτευση είναι να αγκαλιάσουν τους ναζιστές και μέχρι τώρα οι ενδείξεις των δημοσκοπήσεων συνηγορούν προς αυτό το συμπέρασμα. Την πρόσφατη φθορά της ΝΔ φαίνεται να την εισπράττει σχεδόν αποκλειστικά η Χρυσή Αυγή, η οποία εξάλλου δηλώνει αντιμνημονιακή, τόσο αντιμνημονιακή όσο κι ΝΔ του Σαμαρά, είμαι σίγουρος. Και με την κατάρρευση της κυβερνητικής (ακρο)δεξιάς να προβλέπεται αντίστοιχη με αυτή ξεχασμένου κόμματος που για να ξανααποκτήσει πολιτικό στίγμα αφαιρεί αχτίδες από τον πράσινο ήλιο του, το μέλλον που προμηνύεται είναι απλά εφιαλτικό.

Εφόσον μία φασιστική οργάνωση εγκληματεί καθημερινά και μερίδα πολιτών επικροτεί ακόμα και ρατσιστικά μαχαιρώματα και δηλώνει ότι θα ψηφίσει ναζιστές, είναι σαφές ότι εθελοτυφλούν όσοι πιστεύουν ότι η αναπαραγωγή μιας ιστορίας ξυλοδαρμού γιατρού που ζήτησε φακελάκι θα μπορούσε να κάνει ζημιά στη Χρυσή Αυγή. Το πιθανότερο είναι ότι θα συμβάλλει στην προσπάθειά της να πλασαριστεί σαν οργάνωση που κάνει κάτι για να βοηθήσει τον Έλληνα στην καθημερινή του ζωή, προσπάθεια που δεν είχε φανεί ιδιαίτερα επιτυχημένη μέχρι πρόσφατα. Γι’αυτό το λόγο, αλλά περισσότερο για έναν άλλο, έκρινα ότι θα ήταν καλύτερα να μην αναπαράγω κανένα από αυτά τα δημοσιεύματα. Ο άλλος λόγος είναι ότι θεώρησα ότι το πιθανότερο ήταν ότι το περιστατικό δε συνέβη καν. Η κατακλεισμένη από σκληρά εργαζόμενους φασίστες μπλογκόσφαιρα (κληρονομιά από το δίκτυο προώθησης πολιτευτών του ΛάΟΣ, που με τη μετανάστευση τους στη ΝΔ έχουν μπλέξει τα μπούτια τους και υποστηρίζουν ΝΔ και Χρυσή Αυγή ταυτόχρονα, για μερικά δείγματα, βλέπε εδώ και εδώ) και ενίοτε φυλλάδες που έχουν αναλάβει την προώθηση των φασιστών, όπως το Πρώτο Θέμα, αναφέρουν συχνά τέτοιου είδους ψεύτικες ειδήσεις, από ανύπαρκτους ομαδικούς βιασμούς Ελληνίδων από αλλοδαπούς, εως ιστοριούλες τύπου «λαθρομετανάστες κατέλαβαν άδειο ενοικιαζόμενο σπίτι και αρνούνταν να φύγουν», συμπληρώνοντας ότι αφού η αστυνομία αδιαφόρησε, έπιασαν δουλεια οι καραφλοί υπερήρωες της Χρυσής Αυγής, οι οποίοι, από αγάπη για τον ταλαίπωρο Έλληνα, φρόντισαν να διώξουν τους «λαθροεισβολείς».

Περίμενα λοιπόν να δω πόσες ώρες θα περνούσαν μέχρι να δημοσιευόταν κάποια διάψευση του ξυλοδαρμού του υποτιθέμενου γιατρού που ζήτησε φακελάκι. Όντως, δε χρειάστηκε να περιμένω πολύ.  Βέβαια, ακόμα κι αν παραμένει κανείς καχύποπτος απέναντι σε τέτοιες γελοίες προσπάθειες προώθησης των νεοναζί, παραμένει αντιμέτωπος και με το «δημοκρατικό τόξο» που συνεχώς περιορίζεται σε καταδίκες των πράξεων μίας οργάνωσης που έχει κανείς κάθε λόγο να υποστηρίζει ότι η δράση της εμπίπτει στις διατάξεις του τρομονόμου τον οποίο το «δημοκρατικό τόξο» συνέταξε μάλιστα έτσι ώστε να επιτρέπει τη δίωξη ακόμα και δεκαπεντάχρονων διαδηλωτών που πετούν νεράτζια σε αστυνομικούς, για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης. Αλλά καμία τέτοια κουβέντα δεν πρόκειται να ειπωθεί στις αναλύσεις τηλεπαραθυράκηδων και γραφιάδων των μμε, όπου, αντίθετα, ευδοκιμεί η άποψη ότι η δράση της Χρυσής Αυγής καλύπτει κενά του κράτους. Κι αν αυτό μοιάζει με άμεση παραδοχή ότι ο ρατσισμός είναι κανονικά δουλειά της Ελληνικής Αστυνομίας και όχι κάποιας ακροδεξιάς συμμορίας, η έκφραση αυτής της επιχειρηματολογίας με αφορμή υποτιθέμενους ελέγχους της Χρυσής Αυγής για παραεμπόριο σε πανηγύρια και λαϊκές -όπου σχεδόν κάθε οικονομική δραστηριότητα αποτελεί παραεμπόριο- σε κάνει να αναρωτιέσαι αν όσοι μιλούν για «κενά του κράτους», υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να διώχνονται μετανάστες, ακόμα και νόμιμοι, για να πάρουν τις δουλειές τους Έλληνες, όπως υποστηρίζει η Χρυσή Αυγή και την καλεί να συνεχίσει το Συνδικάτο Μικροπωλητών. Αναρωτιέμαι επίσης πως εξηγείται στα πλαίσια της «θεωρίας της υποκατάστασης των αρχών από τη Χρυσή Αυγή» η επίθεση σε κουρείο που ανήκε σε αλλοδαπό που συνοδεύτηκε από μαχαίρωμα Έλληνα πελάτη που τόλμησε να κουρευτεί από μη-Έλληνα. Είναι σχεδόν περιττό να πω δε ότι οι αναλυτές διαψεύδονται κι από το Νο. 2 της οργάνωσης που αποκάλυψε ότι επρόκειτο για καθαρά ρατσιστική επιχείρηση, αφού δήλωσε ότι δεν υπάρχουν παράνομοι Έλληνες μικροπωλητές, παράνομοι μικροπωλητές μπορούν να είναι μόνο οι ξένοι. Απτόητο το δημοκρατικό τόξο που καταδικάζει τη βία απ’όπου κι αν προέρχεται, παριστάνει ότι καταδικάζει τις πρακτικές των Χρυσαυγιτών, αλλά επιμένει να θεωρεί τους μετανάστες εγκληματίες μόνο και μόνο επειδή ήρθαν στη χώρα με το μόνο τρόπο που μπορούσαν, προσπαθεί να πείσει ότι οι μετανάστες φταίνε για την εξαθλίωση και μάλιστα περισσότερο από αυτούς που προκάλεσαν την οικονομική κρίση και παρουσιάζει τη Χρυσή Αυγή σα να έχει δίκιο σε κάθε τομέα, στο ρατσισμό επί της αρχής, αλλά και στις ίδιες τις ρατσιστικές επιθέσεις της που βαφτίζονται «πράξεις αυτοδικίας», «υποκατάστατα των αρχών» κλπ.

Αστική καταδίκη, αλλά υπό διαπραγμάτευση

Ενδεικτικές για το σκεπτικό της χρήσης των φασιστικών συμμοριών σαν εργαλείο για παζάρεμα με την αριστερή πλευρά του πολιτικού φάσματος είναι οι εν χωρώ τοποθετήσεις αναλυτών όπως ο Πρετεντέρης ο οποίος «εξηγεί» ότι ναι μεν όταν μιλάμε για Χρυσή Αυγή, μιλάμε για μια οργάνωση της οποίας η εγκληματική δράση πρέπει να παταχθεί, αλλά υπό τους όρους ότι θα διωχτεί ο τελευταίος «λαθρομετανάστης», θα παταχθεί η τελευταία κατάληψη, θα σπαστεί η τελευταία «καταχρηστική» απεργία, θα διαλυθεί το τελευταίο κοινωνικό στέκι κλπ. Δε θα αποπειραθώ καμία μακροσκελή ανάλυση για τον ιστορικό ρόλο του φασισμού σαν αντίβαρο στην αριστερή ριζοσπαστικοποίηση και σαν εργαλείο για το τσάκισμα του εργατικού κινήματος, νομίζω ότι αποκαλύπτουν αρκετά για τις προθέσεις της εξουσίας οι κυνικές επωδοί των φιλελεύθερων αθρογράφων που ακόμα κι αν έχουν ένα γείτονα που τους ξυπνάει με αντάρτικα στις 6 το πρωί, θα γράψουν κάποιο άρθρο όπου θα εξισώνουν ρατσιστικά μαχαιρώματα με πρωινά αντάρτικα.

Αν δε φας όλο το φαγητό σου, θα βγάλω τον Καιάδα από την ντουλάπα

Οι άνθρωποι που ανησυχούν πραγματικά για το ραγδαίο εκφασισμό της ελληνικής κοινωνίας βρίσκονται απέναντι σε με μια εγκληματική οργάνωση που επιχειρεί να πείσει ότι νοιάζεται για τους Έλληνες και όχι για τα συμφέροντα ανθρώπων της νύχτας, βιομηχάνων, επιχειρηματιών real estate κλπ. Δε χρειάζεται να προσφέρει η Χρυσή Αυγή κοινωνικό έργο, αρκεί να διαδίδει ότι το κάνει. Υπέρ αυτού του συμπεράσματος συνηγορεί και το ότι με λίγες ψεύτικες ειδήσεις και μερικά σακιά πατάτες, το «θα φωνάξω τη Χρυσή Αυγή» έγινε ήδη η μόδα του φθινοπώρου, είτε αφορά μαθητικούς καυγάδες, ένοικους που έχουν κάποια ψιλοδιαφωνία με αλλοδαπό γείτονα, ή ανόητους διευθυντές σε σχολεία με στεγαστικά προβλήματα. Οι απαντήσεις σε όσους πιστεύουν ότι οι Χρυσαυγίτες είναι τιμωροί των δυνάμεων του καλού ή ιππότες που προστατεύουν τους Έλληνες είναι απλές: Οι μόνοι που κινδυνεύουν από τη βία της Χρυσής Αυγής είναι ανυπεράσπιστοι, αθώοι μετανάστες, εργαζόμενοι που θα θελήσουν να διεκδικήσουν κάτι και κάτοικοι που αγωνίζονται ενάντια σε επιχειρηματικά συμφέροντα που τους απειλούν. Η μόνη προστασία που προσφέρουν τα «παλικάρια» της Χρυσής Αυγής είναι σε μαγαζιά της νύχτας.

CrippleHorse

* Πρόσφατα, ο Κασιδιάρης δήλωσε ότι ενοχλείται με τον -προερχόμενο, είπε, από το Σύριζα- χαρακτηρισμό «νεοναζιστική οργάνωση», γιατί η Χρυσή Αυγή δεν είναι οργάνωση, αλλά κόμμα. Αντιλαμβάνομαι ότι ο λόγος που τον ενοχλεί η λέξη «οργάνωση» είναι γιατί στο άκουσμά της περιμένεις να συνοδευτεί από λέξεις όπως «εγκληματική», «τρομοκρατική», κλπ, αλλά ήταν μία ωραία ομολογία ότι πάντως με τη λέξη «νεοναζιστική» δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου