tag:blogger.com,1999:blog-7920990582555865385.post8434089319918336964..comments2024-02-09T09:30:56.404+02:00Comments on για την κοινωνική αριστερά: Το πολύ-πολύ, αυτό που θα χάσουμε είναι να νικήσουμε!για την κοινωνική αριστεράhttp://www.blogger.com/profile/10091409525304992801noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-7920990582555865385.post-86331502853292671322011-09-10T00:52:47.402+03:002011-09-10T00:52:47.402+03:00Κάθε οργανωμένος ιδεολογικός χώρος βλέπει και ερμη...Κάθε οργανωμένος ιδεολογικός χώρος βλέπει και ερμηνεύει τα πράγματα βάσει της ιδεολογίας που υιοθετεί. Θεωρώ ότι πρώτα είναι αυτό και ύστερα μια συνειδητή τάση για κυριαρχία επί του κινήματος. <br />Βέβαια στην περίπτωση της καθεστωτικής αριστεράς, στο παιχνίδι υπεισέρχονται και αστάθμητοι παράγοντες, όπως τηλεοπτική συμπεριφορά, στρατηγικές ισορροπίες εξουσίας, υπόγειες συμφωνίες - διαπλοκές κ.τ.λ.<br /><br />Παρόλες τις διαφορές (μικρές ή μεγάλες) που έχουν οι αριστεροί χώροι μεταξύ τους, θεωρώ ότι τους ενώνει ένα κοινό χαρακτηριστικό βάσης. Αυτό το ονομάζω "υλιστική θεώρηση" των πραγμάτων.<br /> <br />Η υλιστική προσέγγιση λοιπόν που υιοθετούν εκ φύσεως οι αριστεροί σχηματισμοί για την ερμηνεία των εκάστοτε γεγονότων, καθώς και για την κατάστρωση της επόμενης κίνησης, είναι αρκετά στενός για να χωρέσει το συλλογικό φαντασιακό μιας κοινωνίας, τις ιστορικές και πολιτιστικές καταβολές της, καθώς και τον παράγοντα της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου, αλλά και την απόκλιση, κάποιες φορές, αυτού από τα πλαίσια του "οικονομικού ορθολογισμού".<br /> <br />Όταν λέω "υλιστική προσέγγιση", εννοώ την προσέγγιση της κοινωνίας απλώς σαν ένα σύνολο τάξεων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπου η βάση είναι οι οικονομικές συναλλαγές και όλα τα υπόλοιπα εποικοδόμημα. <br />Η παραδοχή αυτή είναι μαρξική και έχει αμφισβητηθεί έντονα από πολλούς ανθρωπολόγους (ακόμη και από τους μαρξιστές ανθρωπολόγους), βάσει εργασιών που έχουν κάνει πάνω στην μελέτη της συμπεριφοράς διαφόρων κοινωνιών.<br /><br />Η παραπάνω δε αμφισβήτηση μοιάζει να είναι εντονότερη σε ό,τι αφορά κοινωνίες ανατολικού τύπου, μεσογειακές κοινωνίες και γενικότερα "μη δυτικές" κοινωνίες. Η ιστορική διαδρομή και η διαχρονική οργάνωση τέτοιων κοινωνιών διαφέρουν (ή, έστω, διέφεραν μέχρι τον βίαιο εκδυτικισμό τους) από αυτή των κοινωνιών που είχε σαν παράδειγμα ο Μαρξ, όταν έγραφε το "Κεφάλαιο".<br /><br />Τέτοιοι διαχωρισμοί σαν τον παραπάνω όμως φαντάζουν παράταιροι και ακατανόητοι, ενώ πολλοί, εμπίπτουν στα πλαίσια του "υλισμού του τυχαίου". Μέσα στα πλαίσια ενός τέτοιου υλισμού, είναι αδύνατο π.χ. κάποιος πλούσιος (δηλαδή κεφαλαιοκράτης) να ταχθεί με το πλευρό των μη προνομιούχων (εργατών), ή το αντίθετο (κάποιος φτωχός να ταχθεί με τους πλούσιους). Αυτός, που κάνει κάτι τέτοιο, ονομάζεται απλά "ταξικός προδότης", αγνοώντας με αυτή την γρήγορη "ετυμηγορία" την άβυσσο συναισθημάτων, λογικού και φαντασιακού, που οδήγησε σε αυτή την δράση.<br /><br />Και μια και αναφέρθηκε ο όρος "φαντασιακό", μπορούμε να πούμε ότι είναι ένας όρος που οι αριστεροί χώροι αντιμετωπίζουν τουλάχιστον σκωπτικά, αγνοώντας ότι είναι ένας παράγοντας ο οποίος έχει ίσο βάρος με αυτό του λογικού (για πολλούς έχει μεγαλύτερο βάρος). <br /><br />Το παράδειγμα μπορεί να φαντάζει εξατομικευμένο, αλλά γενικεύεται και σε μαζικό - κοινωνικό επίπεδο. Από την στιγμή που ο Μαρξισμός (γενικά) παρουσιάστηκε ως μια "έξω-θρησκευτική σωτηρία" (όρος δανεισμένος από τον Καστοριάδη), με το "Κεφάλαιο" ν' αποτελεί το ευαγγέλιό της, είναι αναμενόμενο να υπάρχει μια στρατιά διανοουμένων και μη, οι οποίοι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τον κόσμο μέσα από το νόημα που αντλούν από την ανάγνωση (υπό πολλά πρίσματα) του "Κεφαλαίου".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7920990582555865385.post-39834400683346139832011-09-09T05:18:34.183+03:002011-09-09T05:18:34.183+03:00επιτελους! εχετε συλαβει και εκφρασει,πανεμορφα, ο...επιτελους! εχετε συλαβει και εκφρασει,πανεμορφα, ολα αυτα που σκεφτομασταν τοσο καιρο και δεν βρισκαμε τροπο να τα πουμε.<br /><br />συντροφοι νιωθω οτι το κειμενο θα γινει σημειο αναφορας, σαν η πρωτη ολοκληρωμενη μορφη εκφρασης της επομενης διαστασης του αγωνα. <br /><br />ολοψυχα ευχαριστωAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7920990582555865385.post-75422859350290738022011-09-07T14:59:21.326+03:002011-09-07T14:59:21.326+03:00Και ποιο είναι το νόημα της εστίασης από μια σειρά...Και ποιο είναι το νόημα της εστίασης από μια σειρά κινηματικούς ιστοτόπους που και αυτοί στηρίζουν το κίνημα των πλατειών στην άγρια καταστολή και όχι στο σύνολο της εικόνας;<br />……………………<br />Το αφεντικό πάντως δεν τολμούν να το δαγκώσουν. Πότε πότε δαγκώνουν απλά κανέναν ανυποψίαστο περαστικό.<br />……………………<br />Οι «πλατείες» δεν είναι άσκηση άμεσης δημοκρατίας. Είναι η κοινωνική και πολιτική κραυγή αυτών που μέχρι σήμερα δεν είχαν φωνή. Οι «πλατείες» αποδείχτηκαν ο κατάλληλος τρόπος για την κοινωνική και την πολιτική επανένωση. Να τις στηρίξουμε, να τις προφυλάξουμε, να συμμετέχουμε και όσο και αν μας φαίνεται ουτοπικό, να διακινδυνεύσουμε ακόμα και να νικήσουμε στο τέλος!<br /><br />Απλά ΚΟ- ΡΥ- ΦΑΙ- Ο!!!!! <br />Μακράν ότι πιο αληθινό έχει γραφτεί για το Σύνταγμα!!!!!<br />Διαδώστε το! <br />Μπράβο στον συντάκτη, έχει @@!!!Anonymousnoreply@blogger.com